אחד הפרמטרים החשובים לאתרי אינטרנט ובמיוחד לאתרים אפליקטיביים הוא אחוז ההישארות (retention rate) הידוע גם בשמו האחר - טרקשן (Traction). יזמי ווב מנוסים מכירים היטב את התופעה הנקראת ספייק (יתד) לפיה זמן קצר אחרי השקת האתר גרף הכניסות לאתר קופץ מעלה (בצורה המזכירה יתד) ומיד נופל שוב. תופעה זו מייצגת לרוב את העניין הראשוני באתר עקב פעולות שיווקיות שנעשות בתקופת ההשקה. למרבה הצער עניין ראשוני זה פג מהר לרוב, והמשתמשים שתצומת הלב שלהם המצומצמת מלכתחילה מותקפת במטר של אתרים ואפליקציות חדשים פונים לאתרים אחרים.
דפוסי התנהגות אלו מחייבים את מאפייני האתרים והאפליקציות להשתמש בטכניקות שנועדו להגביר את ה"דביקות" של האתר (Stickiness), כלומר המידה שבה האתר מצליח לשמר משתמשים ארעיים, להשאיר אותם זמן רב ככל האפשר באתר ולגרום להם לשוב לאתר בעתיד ובאופן קבוע. פרמטר הדביקות חשוב במיוחד היות שגם מנועי חיפוש נוהגים לעקוב אחרי אחוזי ההישארות של משתמשים באתרים אליהם הם מפנים אותם, ונוטים לקדם אתרים דביקים שמשאירים אצלהם את המשתמשים זמן רב.
אחד הגורמים העיקריים במשיכת המשתמש להמשך עבודה עם המערכת הוא מבנה מדורג של חווית המשתמש. אתרים רבים מנחיתים על המבקר באתר מידע רב מדי במפגש הראשון של עם המערכת, מה שגורם למשתמש לברוח מהאתר בשל "מנת יתר" של תכנים. מעבר לכך, עומס של מסרים בשלב מוקדם זה של המפגש עם האפליקציה עלול לגרום לבלבול לגבי מהות האפליקציה והערך הטמון בשימוש בה.כדי להימנע מכך נהוג להשתמש בדף נחיתה ובו מסר ברור ופשוט (לרוב משפט אחד בפונט גדול בשילוב תמונה להמחשה) ואפשרות לשימוש מוגבל באפליקציה, באופן שמעורר את עניין המשתמש מבלי להעמיס עליו מספר רב של אפשרויות מבלבלות.
השלב הבא ברכישת המשתמש הוא לרוב איסוף כתובת אימייל על ידי הרשמה. גם כאן על מאפיין האפליקציה לדאוג לתהליך חלק ופשוט שנובע באופן טבעי מהשימוש במערכת. לדוגמא - כשהמשתמש מעוניין להמשיך לשלב הבא באפליקציה או לשמור את העבודה שביצע, הוא מתבקש להירשם עם אימייל (בשלב זה ללא צורך באימות האימייל). לאחר איסוף כתובת האימייל ניתן למשוך את המשתמש בחזרה לאתר עם מגוון הצעות של תכנים ועוד. (יש לוודא שכל תכתובות האימייל תואמות את חוקי האנטי ספאם כלומר מאפשרות למשתמש להסיר את עצמו מרשימת התפוצה בקליק אחד.)
השלב האחרון ב"הדבקת" המשתמש לאפליקציה הוא יצירת חוויה אישית עבור כל משתמש המכילה מרכיבית של התפתחות, התקדמות וצבירת "נכסים" וירטואלים כגון מעמד של משתמש בכיר, באדג'ים למיניהם וכולי. (טכניקה זו ידועה גם בשם גיימיפיקציה).
שימוש נכון בטכניקות הנ"ל יכול לשפר משמעותית את יכולת "הדבקת" המשתמשים והפיכתם למשתמשים חוזרים המבלים זמן רב מול האתר. יחד עם זאת יש להיזהר מכשלים נפוצים ביישום הטכניקה. לדוגמא: שימוש מופרז באימיילים למשתמש שעלול ליצור התנגדות והסרה מרשימת התפוצה, או שימוש נרחב מדי בגיימיפיקציה באופן שפוגם בחווית המשתמש ולוקח את הפוקוס מהשימוש במוצר עצמו.